E-mailmarketing toepassen lijkt erg gemakkelijk: één mailtje, waarin je de aangeboden producten of diensten voorstelt, rondsturen naar al je klanten. En dan, voetjes op tafel en wachten tot de bestellingen binnenstromen? Spijtig genoeg is het toch net iets moeilijker dan dat. Nu elk bedrijf zijn marketing meer focust […]

10 e-mailmarketing tips…

De 10 tips die aangegeven worden in bovenstaand artikel zijn:

  1. Ken je doelgroep
  2. Leg een mailinglijst aan
  3. Kies een kort en krachtig onderwerp
  4. Ga de persoonlijke toer op
  5. Hou de e-mail kort
  6. Pas je e-mail aan voor mobiele lezers
  7. Let op de Lay-out
  8. Gebruik geen bijlagen
  9. Kies je Timing voor verzenden
  10. Maak gebruik van (gratis) online tools

…en nog enkele extra tips

Ik zou hier nog enkele cruciale tips aan wille toevoegen. Succes van een e-mailcampagne hangt daarenboven ook af van:

  • Relevantie. Dit heeft uiteraard ook te maken met ‘Ken je doelgroep’. Maar relevante inhoud bepaalt grotendeels het succes van je campagne. Wie opent immers een e-mail met een onderwerp waar geen interesse voor is?
  • Deliverability: het is cruciaal dat je e-mails aankomen waarvoor ze bedoeld zijn, nl. de inbox van je ontvangers (en niet in de Spam). Hiervoor zijn een aantal belangrijke stappen nodig, die niet door alle providers van gratis tools correct worden gevolgd.
  • Consistentie: dit zowel in frequentie als in ‘toon’. Het is immers vreemd indien bv. zakelijke e-mails plotseling op een ludieke manier worden geschreven, terwijl men voordien kort en bondig schreef.

Toch betalen voor e-mailmarketing?

Er zijn inderdaad heel wat interessante (en zelfs gratis) tools op de markt (zoals ook vermeld in het artikel) om aan e-mailmarketing te doen. Waarom zou je dan betalen hiervoor? 2 redenen…

Gebrek aan tijd of gebrek aan kennis. En dit laatste bedoel ik zeker niet neerbuigend, maar er komt wat meer bij kijken dan gewoon ‘een mailtje te sturen’ zoals reeds eerder aangegeven 😉

Welke e-mail tool gebruik jij? Laat het ons weten via de reacties!

Facebook reacties

Geef Commentaar

Je e-mail wordt niet publiek gemaakt.